úterý 3. února 2015

Neplačte kvůli konfekci, hledejte v okolí


A je to konečně tady - sníh, který se třpytí a sluníčko, které sice třeba dnes vyšlo v 7.22, ale celý den bude lechtat zmrzlé nosy. Ráno jsem řešila dilema, mrznout v kalhotách nebo si dát sukni. Proč je to takový problém?



Tomuhle budou rozumět jen ženy vysoké (metr osmdesát a více).Koupila jsem už několikáté zimní punčochové kalhoty a tentokrát sedí délka, leč sed mám přímo pod prsy. Minule to bylo naopak, sed byl dobře, ale končil těch deset proklatých centimetrů pod zadkem. Tak alespoň, že jsou bavlněné, tyhle bombarďáky pro polárníky.

Je to takový problém upravit konfekční figurínu podle dnešní výšky? A co takhle přemýšlet, že když má někdo prodlouženou délku, tak není a) užovka b) Maxipes Fík. Nemám ráda kalhoty, co vypadají jako 3/4teční. Je to dost out. A teď si řeknete, že zase někdo jiný má třeba dětskou velikost, dlouhé paže, krátké nohy...

Tak asi proto je lepší jít i cestou SLOW FASHION, což je obdoba hnutí SLOW FOOD. Když máme jistotu, že se naše oděvy tvoří lokálně, nemusí kvůli němu trpět nezletilá pracovní síla a taky za námi necestuje přes polovinu zeměkoule. Jak to vypadá v praxi továren pro naši konfekci, mohli vyzkoušet norští módní blogeři. Myslím, že jim pár slz ukáplo...




A já jdu opět kontrolovat stádium výroby kalhot, které mi Libuše chystá... Abych nemusela chodit jako Amundsen každý den.

Žádné komentáře:

Okomentovat