pondělí 9. února 2015

Proč jsou ženy k sobě kritické?

Kdo určuje, která žena je krásná, a která ne? Proč jsou ženy stále nespokojené a k sobě (i navzájem) přehnaně kritické? Proč jsou ženy v proměnách často přetavovány z přirozeně krásných bytostí do univerzálních a neosobních 'modelů'? Často, když si prohlížím fotky předtím a potom, je mi těch žen líto. Většinou se mi totiž líbí jejich fotky před změnou...


Nedávno se mi syn svěřil, že se mu děti ve škole smály, že má XXL maminku. Bylo mi ho líto, tak jsem mu řekla, že mám také XXL srdce, abych mohla obejmout nejen jeho, ale také spoustu dalších lidí, kteří to potřebují.

Vlastně až díky nemoci jsem pochopila, jak tvrdé a zbytečné tyto soudy mohou být. A také jsem se naučila nakupovat svoje oděvy s respektem k sobě samé. Začala jsem filtrovat úšklebky. Občas se stane, že někoho tak zaskočíte tím, že nemáte na sobě černé kalhoty na gumu a tričko s batikou nebo halenku s flitry zakončenou šikmým střihem, že se stane předmět zájmu podobně jako exotické mládě hrocha nilského. Jenže tohle je můj habitat, tak si s tím hlavu dvakrát nelámu, raději hledám oblečení, které mi poslouží a umožní pohyb a pohodlí (v jednom).

V zahraničí je běžné, že se prodávají kalhoty na jógu velikosti XL (a větší), stejně jako hedvábné pouzdrové šaty a noční košilky. Tedy snad vyjma Itálie, Francie a Ćíny. A jinde najdete alespoň krásné látky a šikovné švadlenky a krejčí...

Možná je čas, aby se i ženy v ČR začaly vidět očima těch 'druhých' (stejně jako ve videu, které vzniklo díky aktivitám firmy Dove).




Poprvé je na obálce Sports Illustrated modelka ve větší velikosti. A ačkoliv zaznívají hlasy, že publikováním fotek žen, které jsou silnější (nebo mají nějaký jiný tělesný nedostatek), je vlastně reklama na cosi nezdravého a obskurního, je to jinak... Kdyby totiž ženy byly šťastnější, většina by křivější nos nebo mohutný hrudník ani neřešila. Každá by dělala sport, který jí baví a nemusela by skákat po plošinách nebo se potit v termokalhotách.

Ideál krásy se mění. Jak bude vypadat až lidé zmoudří a budou k sobě milejší? V módních magazínech je teď velmi populární video, které ukazuje ideální ženské tvary v jednotlivých historických obdobích.





Co jsem vám chtěla říci? Jste krásné. Nevyspané, stresované, milující ženy, chybující ženy... Všechny. 

Žádné komentáře:

Okomentovat